EGR (Exhaust Gas Recirculation)

EGR sistēmā viss ir ļoti vienkārši. Dzinēja izplūdes gāzes caur kalibrētu kanālu EGR vārstā tiek ievadītas
ieplūdes kolektorā. Tālāk, izplūdes gāzes sajaucas ar gaisu un nonāk cilindros.
Lai degviela sadegtu, nepieciešams gaiss ar skābekli. Tomēr, 75% gaisa ir slāpeklis. Parastos apstākļos slāpeklis
ir ķīmiski neitrāla gāze, kas maz ar ko reaģē. Nonākot dzinēja cilindros, augstas temperatūras un spiediena ietekmē slāpeklis
oksidējas veselā rindā cilvēka veselībai kaitīgo slāpekļa oksīdu NOx. Slāpekļa oksīdiem NOx savienojoties ar ūdeni, veidojas slāpekļskābe.
NOx un slāpekļskābes tvaiki, savukārt, ir ļoti kaitīgi cilvēka elpošanas ceļiem, sirds - asinsvadu sistēmai, acīm, degunam u.c. orgāniem.
Tātad, lai samazinātu slāpekļa oksīdu daudzumu automobiļa izplūdē, nepieciešams samazināt degvielas degšanas temperatūŗu cilindros. Šim nolūkam arī kalpo EGR. Sajaucot izplūdes gāzes (bez skābekļa) ar gaisu ieplūdes kolektorā, tiek samazināts skābekļa daudzums degmaisījumā, tātad, tiek "slāpēts" degšanas process un pazemināta degšanas temperatūra, pazemināts NOx daudzums iznešos.

