HOME INFO SPORTS JAUNUMI VISS KAUT KAS TEGI

Riteņu rumbu (stupicu) gultņu diagnostika



Ja braucot līdz ar riepu protektora troksni dzirdama zemas frekvences gaudoņa, nepieciešama tūlītēja rumbu gultņu diagnostika. Atlikšana novedīs līdz lielākām izmaksām - vibrējošs ritenis bojā piekares elemetus, pusasi, stūres iekārtu; karstošs gultnis var sabojāt bremžu sistēmu; sabrucis gultnis var noķīlēt riteni - sekas iespējamas neparedzamas.

Kā diagnosticēt

Šeit nav nekā sarežģīta, tas būs pa spēkam jebkuram, un

metodes ir dažādas:

-pacel auto uz domkrata vai pacēlāja. Vienu roku uzliec uz atsperes, ar otru iegriez riteni. Ja uz atsperes jūtama vibrācija - gultnis bojāts;

-pacel auto uz domkrata vai pacēlāja. Palīgs iedarbina un iegriež riteņus līdz 100km/h, izspiež sajūgu un ieslēdz neitrālo ātrumu. Klausies, kurš gultnis gaudo;

-viss tas pats, kas iepriekš - tikai izmanto stetoskopu. Stetoskopa stienīti pieliec pie rumbas gultņa vietas iekšpusē (šī metode ir vislabākā);

-auto pacelts. Kustini riteni vertikālā plaknē. Ja ir kustība, palīgs nospiež bremzi. Ja kustība pazūd - vainīgs gultnis, pretējā gadījumā kustība ir piekarē (kaut gan, kustība vienlaicīgi var būt gan gultnī, gan piekarē). Pat vismazākā kustība gultnī liecina par izdilumu;

-gadījumā, ja gultnis gaudo tikai slodzē, jāizbrauc uz ceļa. Pie ātruma 15km/h asi jāpagriež stūre. Pagriežot uz labo pusi noslogojas kreisās puses gultņi, un pretēji.

Kvalitatīvs rumbas gultnis uz mūsu ceļiem kalpo apmēram 100000 km.

motorrem.lv


motorrem.lv
motorrem.lv